Ostatnie wpisy
15 gru 2015
STREAM: BATUSHKA - Yekteniya 4
Enigmatyczna black-doomowa grupa BATUSHKA udostępniła do odsłuchu jeden utwór pochodzący z debiutu "Liturgiya".
1. Yekteníya 1
2. Yekteníya 2
3. Yekteníya 3
4. Yekteníya 4
5. Yekteníya 5
6. Yekteníya 6
7. Yekteníya 7
8. Yekteníya 8
Czas: 41:13
STREAM: MYTHRIAS - Lamia
Amerykanie z Mythrias udostępnili utwór "Lamia" pochodzący z ich najnowszej EP-ki "Absolving The Treacherous".
1. Absolving the Treacherous
2. I Am Fire, I Am Death
3. Sounding the Horn of Atonement
4. Lamia
5. The Kids Aren't Alright (Offspring cover)
Czas: 18:29
NEWS - BLACK TIDE wydali nowy album "Chasing Shadows"
Etykiety:
Black Tide,
News
Pochodzący z Florydy Black Tide, wydali trzeci album zatytułowany "Chasing Shadows". Płyta wyszła nakładem Pavement Entertainment.
Promuje ją singiel "Angel In The Dark" do którego kli można obejrzeć poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=pj19nPQrplg
1. Intro
2. Guidelines
3. Angel In The Dark
4. Predator (Animal)
5. Burn
6. Chasing Shadows
7. Before We Form
8. Sex Is Angry
9. Welcome To Misery
10. Heaven
11. Promised Land
https://www.facebook.com/blacktide/?fref=ts
www.twitter.com/blacktide
www.pavementmusic.com
www.facebook.com/Pavementent
STREAM: NEURONIA - Under The Same Sky (2015)
Warszawska Neuronia udostępniła na YouTube swoją nową płytę "Under The Same Sky".
https://www.youtube.com/playlist?list=PLpVLaW3jDEzK4rqq9n4Hsd6g-w_FMlDv8
NEWS - Nowy klip od kanadyjskiego THE APEX
Kanadyjczycy z THE APEX wypuścili koncertowy zapis utworu "Glass Walls", pochodzącego z ich najnowszej płyty "The Apex", która ukazała się w wrześniu 2015.
https://www.youtube.com/watch?v=hjM6aK41nIQ
The Apex - The Apex
1. Contention: Chapter 2 (3:51)
2. Promise (1:42)
3. Means To An End (2:29)
4. Attack (2:41)
5. Glass Walls (4:20)
6. Interlude (1:43)
7. If Detroit River Could Speak (2:43)
8. You're Not Dead Yet? (1:59)
9. The Girl Death Left Behind (3:16)
10. Contention: Chapter 1 (4:48)
Czas: 29:36
13 gru 2015
OMEGA DIATRIBE - Abstract Ritual EP (2015)
Etykiety:
Omega Diatribe
Kraj: Węgry
Wydawca: Independent Ear Records
Oficjalna strona: http://omegadiatribe.com/
Nie słucham zbyt często podobnych dźwięków, a twórczość Meshuggah jest mi całkowicie nie znana i może z tego względu nie jestem do końca przekonany do klimatu muzyki proponowanej przez Węgrów. Na prezentowanej EP-ce znajdziemy 7 utworów w klimatach math i modern metalu. Pierwsze cztery utwory to głównie djentowa gitara i nisko strojony bas wygrywające rwane riffy oraz druga gitara schowana w tle i generująca lekko transowe dźwięki. Te cztery utwory nie różnią się zbyt między sobą. Ciekawie zaczyna się robić od piątego utworu, będącego nastrojową, instrumentalną kompozycją, która jest tłem do nagrania wypowiedzi filozofa Terence'a McKenna na temat jego teorii o matematycznym charakterze wizji przeżywanych przez szamanów czy osoby po zażyciu środków psychotropowych. Kolejny utwór to remix kompozycji "Unshadowed Days" z poprzedniego wydawnictwa grupy "IAPETUS". Pomimo że utwór ten jest zaaranżowany w podobnej konstrukcji rytmicznej co pierwsze cztery, to użycie elektroniki oraz inne brzmienie nadają mu bardziej interesującego, mroczniejszego klimatu. Podobnie jest z ostatnim utworem, który jest remixem "Hydrozoan Periods" z tego wydawnictwa i poprzez dodanie sampli i elektroniki dostaje on ciekawszego niż oryginał, futurystycznego klimatu. Jest to mój faworyt na tym albumie. Możliwe, że gdyby pierwsze utwory miały takie samo brzmienie jak szósty, to mój odbiór całości byłby bardziej entuzjastyczny.
Wydawca: Independent Ear Records
Oficjalna strona: http://omegadiatribe.com/
Nie słucham zbyt często podobnych dźwięków, a twórczość Meshuggah jest mi całkowicie nie znana i może z tego względu nie jestem do końca przekonany do klimatu muzyki proponowanej przez Węgrów. Na prezentowanej EP-ce znajdziemy 7 utworów w klimatach math i modern metalu. Pierwsze cztery utwory to głównie djentowa gitara i nisko strojony bas wygrywające rwane riffy oraz druga gitara schowana w tle i generująca lekko transowe dźwięki. Te cztery utwory nie różnią się zbyt między sobą. Ciekawie zaczyna się robić od piątego utworu, będącego nastrojową, instrumentalną kompozycją, która jest tłem do nagrania wypowiedzi filozofa Terence'a McKenna na temat jego teorii o matematycznym charakterze wizji przeżywanych przez szamanów czy osoby po zażyciu środków psychotropowych. Kolejny utwór to remix kompozycji "Unshadowed Days" z poprzedniego wydawnictwa grupy "IAPETUS". Pomimo że utwór ten jest zaaranżowany w podobnej konstrukcji rytmicznej co pierwsze cztery, to użycie elektroniki oraz inne brzmienie nadają mu bardziej interesującego, mroczniejszego klimatu. Podobnie jest z ostatnim utworem, który jest remixem "Hydrozoan Periods" z tego wydawnictwa i poprzez dodanie sampli i elektroniki dostaje on ciekawszego niż oryginał, futurystycznego klimatu. Jest to mój faworyt na tym albumie. Możliwe, że gdyby pierwsze utwory miały takie samo brzmienie jak szósty, to mój odbiór całości byłby bardziej entuzjastyczny.
NEWS - INCARNAL prezentuje klip do "Children of Pestilence"
Puławscy death metalowcy z INCARNAL właśnie zaprezentowali oficjalne wideo to numeru “Children of Pestilence” z wydanej w tym roku przez Via Nocturna płyty “Hexenhammer”.
Za kamerą stanął Marcin Szubartowski. Niesamowite efekty jego pracy z zespołem możecie zobaczyć w klipie poniżej:
Zespół w tej chwili przygotowuje się do cyklu koncertów w 2016 roku. Wkrótce ujawnimy pierwsze daty!
W międzyczasie polecamy płytę “Hexenhammer”, którą możecie zamawiać na http://store.vianocturna.com .
12 gru 2015
MERKFOLK - The Folk Bringer (2015)
Etykiety:
Merkfolk
Kraj: Polska
Wydawca: Art of the Night Productions
Więcej informacji: http://www.metal-archives.com/bands/Merkfolk/3540383699
Z muzyką Merkfolk zetknąłem się przypadkowo podczas koncertu w warszawskim VooDoo Club. Pomimo że grali wówczas w okrojonym składzie, ze względu na niedyspozycje gardła wokalistki, zaintrygowali mnie na tyle, że po występie nabyłem debiutancki krążek. Płyta ma jakby dwa oblicza. Pierwsze to utwory wykonywane po polsku, oparte na ludowych podaniach i przyśpiewkach. Są to utwory dynamiczne, skoczne, relatywnie lekkie i wesołe, a w ich aranżacjach słychać wpływy polskiego folkloru. Nie brakuje też swojskiego, przaśnego humoru ("Swagry"). Drugie oblicze natomiast stanowią utwory wykonywane po angielsku. Są one mroczne, ciężkie, czasami ocierają się wręcz o melodyjny death metal. Tematyka obraca się wokół pogaństwa, śmierci i wojny. Oczywiście od tej reguły są wyjątki, gdyż na przykład takie "Postrzyżyny" to utwór mroczny, przygnębiający, natomiast "Trust" jest relatywnie lekki w odbiorze. Niezależnie od oblicza, elementami scalającymi kompozycje są skrzypce, żywy akordeon (często wysunięty na pierwszy plan) oraz główna linia wokalna, czyli rasowy growl wydobywany przez niepozorną Mery. Ten wokal stanowi o pewnej unikalności Merkfolk na scenie folkowej. Co ciekawe, w przy pierwszym przesłuchaniu płyty, zacząłem w pewnym momencie odczuwać lekkie zmęczenie tą formą wokalną i właśnie w momencie, kiedy o tym pomyślałem, rozpoczął się spokojny, nostalgiczny "Merkfolk", w którym Mery odkrywa swoje pozostałe talenty wokalne. Obiecujący debiut, nagrany przez szóstkę utalentowanych młodych ludzi. Bardzo jestem ciekawe czym zaskoczy nas Merfolk w przyszłości, gdyż potencjał jest, a zespół ma już ugruntowaną pozycję na polskiej scenie folkowej.
https://www.youtube.com/watch?v=ppT1HvUMQM8
Wydawca: Art of the Night Productions
Więcej informacji: http://www.metal-archives.com/bands/Merkfolk/3540383699
Z muzyką Merkfolk zetknąłem się przypadkowo podczas koncertu w warszawskim VooDoo Club. Pomimo że grali wówczas w okrojonym składzie, ze względu na niedyspozycje gardła wokalistki, zaintrygowali mnie na tyle, że po występie nabyłem debiutancki krążek. Płyta ma jakby dwa oblicza. Pierwsze to utwory wykonywane po polsku, oparte na ludowych podaniach i przyśpiewkach. Są to utwory dynamiczne, skoczne, relatywnie lekkie i wesołe, a w ich aranżacjach słychać wpływy polskiego folkloru. Nie brakuje też swojskiego, przaśnego humoru ("Swagry"). Drugie oblicze natomiast stanowią utwory wykonywane po angielsku. Są one mroczne, ciężkie, czasami ocierają się wręcz o melodyjny death metal. Tematyka obraca się wokół pogaństwa, śmierci i wojny. Oczywiście od tej reguły są wyjątki, gdyż na przykład takie "Postrzyżyny" to utwór mroczny, przygnębiający, natomiast "Trust" jest relatywnie lekki w odbiorze. Niezależnie od oblicza, elementami scalającymi kompozycje są skrzypce, żywy akordeon (często wysunięty na pierwszy plan) oraz główna linia wokalna, czyli rasowy growl wydobywany przez niepozorną Mery. Ten wokal stanowi o pewnej unikalności Merkfolk na scenie folkowej. Co ciekawe, w przy pierwszym przesłuchaniu płyty, zacząłem w pewnym momencie odczuwać lekkie zmęczenie tą formą wokalną i właśnie w momencie, kiedy o tym pomyślałem, rozpoczął się spokojny, nostalgiczny "Merkfolk", w którym Mery odkrywa swoje pozostałe talenty wokalne. Obiecujący debiut, nagrany przez szóstkę utalentowanych młodych ludzi. Bardzo jestem ciekawe czym zaskoczy nas Merfolk w przyszłości, gdyż potencjał jest, a zespół ma już ugruntowaną pozycję na polskiej scenie folkowej.
https://www.youtube.com/watch?v=ppT1HvUMQM8
NEWS - Nowy album THE VEER UNION "Decade" w styczniu 2016
Etykiety:
News,
Premiera,
The Veer Union
Kanadyjczycy z The Veer Union informują, że ich nowy album zatytułowany "Decade" ukaże się 29 stycznia 2016 roku nakładem Pavement Entertainment.
Album promuje teledysk to utworu "Defying Gravity", który premierę miał 11 grudnia.
https://www.youtube.com/watch?v=zEDD_s5dk2M&feature=youtu.be
Singlowy utwór można zakupić poprzez iTunes:
https://goo.gl/9nn54K
https://goo.gl/oMvZlI
16 grudnia 2015 zespół rozpocznie na Facebook przedsprzedaż specjalnych pakietów zawierających podpisane CD i koszulkę Veer Union https://www.facebook.com/theveerunion .
1. Defying Gravity
2. Watch You Lose
3. You Can't Have It All
4. I Said
5. Make Believe
6. We All Will
7. I Don't Care
8. The Unwanted
9. Heart Attack
10. The Underrate
Subskrybuj:
Posty (Atom)