Ostatnie wpisy

27 kwi 2016

HUMM - Sanctuary (2016)

Kraj: Włochy
Wydawca: Via Nocturna
Więcej informacji: http://www.metal-archives.com/bands/Humm/3540382276


"Sanctuary" to drugi album interesującego, do niedawna jednoosobowego projektu, ze słonecznej Italii. Włączając Start, totalnie nie wiedziałem czego mam się spodziewać, bo chociaż materiały wytwórni wspominały coś o post-black metalu i psychodelicznym rocku, to już po chwili wiedziałem, że tak łatwo wcale nie będzie. Przez kolejne 54 minuty do moich uszu docierały dźwięki będące wypadkową połączenia kilku gatunków i stylów muzycznych. Nawet po kilku przesłuchaniach wciąż jestem zaskakiwany przez kolejne niuanse, których umknęły mi wcześniej. Otwierający instrumentalny "These Woods Are Make Believe" to hardrockowe rytmy, które w kolejnym kawałku przechodzą w stonerowe klimaty, zastąpione w pewnym momencie heavy metalową dynamiką. I tak już jest do końca tej płyty. Sludge koresponduje z post-rockiem, jazz i blues łączą się z heavy metalem, a do tego wszystkiego dołożone zostają black metalowe riffy i blasty. Oszczędnie gdzieś w tle zabrzmią klawisze. Oddzielny temat to dualistyczne wokale, czyli połączenie agresji, subtelności, jadu i delikatności. Podwójne wokalizy dominują zresztą na całym albumie, chociaż w tle pojawią się też w pewnym momencie szepty. Swoistym podsumowaniem płyty jest zamykający ją wielowątkowy "Bird of Pray". Wszystkie kompozycje zaaranżowane są z umiarem i dzięki temu nie czułem zmęczenia i przeładowania nietuzinkowymi dźwiękami, zaprezentowanymi na tym wydawnictwie. Intrygująca i nieszablonowa muzyka, z którą warto się zapoznać i dać się ponieść.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz